Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Çanakkale Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu

Eğitim Politikası

T.C.

ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ

ÇANAKKALE SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU

EĞİTİM POLİTİKASI

 

Üniversitemizin misyonu, vizyonu, temel değerleri, stratejik amaç ve hedefleriyle uyumlu olarak, eğitimöğretim,
araştırma-geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim süreçlerini bütüncül ve sürdürülebilir bir
yaklaşım ile gerçekleştirmeyi ilke edinen Meslek Yüksekokulumuzun Eğitim Politikası;
1. Çağdaş, sürdürülebilir ve kapsayıcı bir yaklaşım ile öğrenci odaklı eğitim modelini benimseyen,
2. Çağın gereksinimleri doğrultusunda bilgi ve teknolojiyi etkili bir şekilde kullanabilme yetkinliğini
destekleyen,
3. Girişimcilik, yenilikçilik, yaratıcılık temelinde öğrencilerin gelişimsel becerilerini destekleyen,
4. Öğrencilerini proje temelli öğrenmeye teşvik eden ve destekleyen,
5. Öğrencilerin sadece akademik başarılarını değil, aynı zamanda sosyal etkileşimlerini, liderlik
deneyimlerini, ekip çalışmasına katılımını ve benzeri kişisel gelişim unsurlarını da dikkate alan,
6. Klasik ölçme araçlarının yanı sıra, proje çalışmaları, sunumlar, araştırma raporları gibi yetkinliğe dayalı
yöntemlerin kullanımına teşvik eden,
7. Çevre ve toplum bilinci olan, etik değerlere sahip nitelikli öğrencilerin yetişmesini amaçlayan,
8. Öğrencilerin gelişimlerine katkı sağlayacak alternatif programlara (çift anadal, yandal vb.) yönelik
farkındalıklarını destekleyen,
9. Bilimsel anlayışın ve gelişimin öncüsü eğitim programlarında niteliği ve çeşitliliği dikkate alan,
10. Eğitim planlamalarında özel gereksinimli paydaşları dikkate alan ve eğitimde eşit fırsatlar sunan,
11. Öğrenme ve öğretme süreçlerinde alternatif modelleri, dijital teknoloji ve kaynakları, pedagojik
becerileri etkin olarak kullanabilmek için eğiticilerin eğitimine önem veren,
12. Çevrimiçi öğrenme platformlarının kullanımını teşvik eden, dijital öğrenme materyallerinin
geliştirilmesini destekleyen,
13. Eğitim sürecinde iş dünyasının ve sektörün beklentilerini dikkate alarak öğrencilerini uygulama içinde
yetiştirmeyi önceleyen, sonrasında istihdam alanlarında mezunlarını sürekli destekleyen,
14. Yaşam boyu öğrenmeyi destekleyen kişisel ve mesleki gelişim olanaklarını paydaşlarına sunan,
15. Uluslararası standartlar ile uyumlu eğitim için program akreditasyonlarını destekleyen,
16. Uluslararası ortak diploma ve değişim programlarına katılımı teşvik eden,
17. Kalite odaklı anlayış ile iç ve dış paydaşlardan aldığı dönütleri eğitim süreçlerinde planlama ve
uygulamada gelişim amaçlı kullanan,
bir MYO olma anlayışı ile eğitim öğretim süreçlerini sürekli izlemeyi ve iyileştirmeyi kapsar.

Ekler

SHMYO Eğitim Politikası.pdf
Stratejik Plan - Eğitim Politikası İlişki Matrisi.xlsx